torsdag 13. august 2009

Brevet från Lillan

Pappa, , kom hem för vi längtar efter dig
Kom innan sommar'n är slut, lilla Pappa
Åskan har gått, och om kvällen blir det mörkt
Stjärnorna syns nu på himlen igen

Allt jag vill ha är ett halsband av korall
Ingenting annat det kostar för mycket
På våran tomt är det nu så mycket bär
Och fullt med ungar har fåglarna här

Sjön är så varm och vi badar varje dag
och jag hoppar i utan att bli rädd
för nu simmar jag så bra

Vi har så fint, nu i vårat lilla skjul
Och en liten gran har vi också sett
En som vi kan ha till jul

Detta har jag
Skrivit nästan bara själv
Och jag skall börja i skolan till hösten
Pappa, kom hem, jag vet något som du får
Nu slutar brevet från din Elinor



4 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelig sang, og et nydelig bilde. Er det faren din og deg?
Klem fra Øvre Hønengaten

Anonym sa...

kjære mai liss ! jeg tenker på deg og dine.
klem fra toten

Hage foto og natur sa...

Rørende!
Klem fra Storesøster.

Silje sa...

Kjære mamma'n min.
En fin sang, og et koselig bilde av deg og beste. :)

jeg er her alltid, hvis du trenger meg. :)

Klem fra silje'n.