mandag 8. mars 2010

Et lite stykke Thailand.

Vi besøkte White Sand for å svømme i varme bølger på dagen, for å shoppe og for å spise middager på kvelden. Et veldig fint sted, med mat og drikke som var veldig og til *gibortpriser*

Solnedgang i White Sand.

Har man bursdag, så har man bursdag. Jeg ble veldig overrasket da hotellpersonalet etter frokosten, sang bursdagssang og kom med kake, og en nydelig bukett roser fra min bedre halvdel. Han hadde på forhånd ordnet 3,5 timers spa, som var en nytelse fra a til å, og med sju retters middag etterpå. Det var dekket på, helt ytterst på stranden bare til oss tre. Det var tent lys overalt, så det var en spesiell opplevelse, og veldig fint.

Koh Chang hvor vi var etter to netter i Bangkok. Dette var et paradis på jord. Frodig og stille. Jeg tror Koh Chang bare må oppleves. Det var et nydelig sted, hvor vi storkoste oss.

Har så mange fine opplevelser fra turen, et av dem er elefantridning i jungelen. Det var veldig spennende og litt skummelt. Store dyr, så det var langt ned..Men dyrene var så forsiktige og satte beina fint ned og tro ikke oppi noen av juvene, de smøg seg over..Etter en fin tur i jungelen i ca 37 pluss, fikk elefantene bade. Rebekka er ei tøff jente, så hun svømte med de, og børstet elefantene på ryggen. Da hun våget, kom det flere barn til og ville være med på moroa.



Tror jeg kan skrive mange sider om Thailand, og vist ca tusen bilder. Vi hadde med hvert vårt kamera.....Jeg skal sette bildene fint i album, så blogger bare noen få. Jeg ble veldig fascinert av dette landet og de vennlige folka der. Bangkok var veldig stressende, med mye folk, mat, klær og alskens i et eneste surr. Men jeg er glad vi tok turen innom.

I Bangkok får en kjøpt ALT for penger. Det jeg reagerte mest på var små hundevalper, og små kaninunger som var iført kjoler og bukser!!! Dyrene stod i 35 pluss, uten vann og med lamper mot seg, slik at de virkelig skulle synes...Det var trist å se. Ungdommer som hadde lyst til å kose med en kanin, kjøpte på impuls til 150 bath.....Jeg så det selv....


Ferie: Midlertidig opphør i et
menneskes daglige ugjerninger....


I sum, en kjempefin ferie tur i et vakkert land, hvor vi besøkte Ayutthaya, Grand Palace, China Town bl.a Vi vil, uten tvil tilbake til Thailand.
Tusen takk til Em, min kollega som ordnet guide i Bangkok, taxi sjåfør og nesten gratis hotell i Bangkok.
På Aiyapura Resort&Spa på Koh Chang, bodde vi flott. God service, god mat selv om den var sterk og spennende..




Når man gjør en reise,
har man noe å fortelle.
Matthias Claudius











































4 kommentarer:

Hage foto og natur sa...

Velkommen hjem!:)
For en fargerik bildeserie ,med uforglemmelige opplevelser.
Riktig en vitamininnsprøytning for oss på disse dager.Jeg ramler nesten av stolen over å se hvor modig Rebekka er, men hun har full kontroll!
Så koselig overraskelse på den store dagen din.
Dette fikk meg til å glede og lengte til varmere dager, og blåveisen som vil dukke opp. Så vondt å høre om dyrene som selges på torget.
Ha en fin uke!

klem fra Jorunn

Kaja sa...

Oooo gleder meg til å se flere bilder!
Ser at dere har kost dere skikkelig på tur i nytt land. Neste gang vil vi også med til Thailand!! SÅ glem ikke å invitere nå da.. hehhe..

Love u

Kaja & co

Anonym sa...

Hei hei!!
Ingen tvil om at dere har hatt en super tur. Gleder meg til å høre mere om turen til lørdag.

Klem fra Øvre Hønengaten:)

Unknown sa...

hei! velkommen hjem.det må ha vært en fantastisk tur.det hørtes så romantisk og flott og få oppleve og spise på stranden, bare dere tre.en flott mann du har som kunne finne på det.og rebekka er ikke mye redd av seg.hun er rett og slett modig.vi snakkes vel snart.
klem fra toten