søndag 22. august 2010

A-HA, for en konsert....

Konsert-gjengen opplevde en fantastisk konsert på Ullevål Stadion i går kveld. Klokken 21.40 eksploderte den hjerteformede scenen i farger, bilder og * The sun always shine on TV*
Disse gutta kan sakene. Jeg ble mildt sagt paralysert av showet, stemmeprakt og nydelige låter. Da Morten Harket sang *Stay on these roads*, tenkte jeg at det finnes kun en av hans vokale kaliber. Dette var bare topp. En stor opplevelse.

Oslo-bandet SHINING, som også fikk det første A-HA stipendet, var oppvarmingsband. Det var de verste 35 minuttene i mitt liv. Maken til støy og larm, har jeg aldri før hørt. Da den første låta var over, følte jeg 27000 tilskuere, dro et lettelsens sukk, før larmen startet igjen., Jeg måtte faktisk holde fingrene godt inni øregangene på de to siste låtene, for ellers er jeg redd jeg ville blitt døv for alltid. Men volumet i seg selv, var ikke det verste, det var hva de spilte eller herjet fram. Slik opplevde jeg disse karene. Ikke så bra!!

En liten WARNING til slutt. Gå aldri på A-HA konsert, med støvler fra Bianco (O: Jeg stod i 5 timer med støvlene. Ettre fire timer kjentes det ut som om føttene mine var tre nr større enn støvlene..Uæhh Jeg skiftet stilling hvert tredje sekund. Lente meg forover, bakover, stod på en fot som ei vaklevoren høne, helt til jeg fant ut at jeg måtte stå uten støvel på den ene foten. Da ble jeg veldig liten og måtte strekke hals så det holdt. Godt det var mørkt og folk som stod som sild i tønne. (O: Men konserten var verdt alt! I dag blir det joggesko (O:
Skal Jeg Høre A-HAAAAAAAAAA.


1 kommentar:

Frank Eivind Rundholt sa...

Jeg var også på konserten og syntes den var helt fantastisk. a-ha gjorde det veldig godt.

Er enig i at Shining er noe av det dårligste jeg har hørt. Får mer ut av å høre på støy fra en motorsag en dem.