søndag 8. januar 2012

Bare kooooooooooos

Det yngste barnebarnet vårt er en pratsom og driftig kar.
På hytta forrige helg, kjørte vi på kjelke og da storkoste
vi oss. Barn er en virkelig lykke.
* Vær vennlig mot barn, bli aldri sint, aldri slå,
aldri si sårende ting hvor galt det enn går.
Husk at du er den store
og sterke. Et smil i rette øyeblikk ordner saken og
skaffer deg en venn.*
IMG_4456-2

Jeg spurte 2 åringen hva han holdt på med? Han svarte: *Jeg må jobbe litt!*
*Rokken* Roll (O:
* Harru hatt det godt som onge, roer du deg
mer som voksen.*
IMG_4407
2 åringen er bare litt over middels opptatt av Kaptein Sabeltann.
Han sang Hiv og Hoi for oss, og var henrykt da morfar og jeg hadde gjemt
en skatt ute, som bestod av sjokoladepenger i gullpapir. Da han fant skatten,
åpnet den og ropte: GULLLLLLLL. Det er gullllll* , var det så herlig.
Bare tonefallet til gutten var en stor opplevelse for mormor og morfar (O:

 IMG_4394-1kopi
I går kveld, spilte morfar og eldste barnebarn sjakk, mens jeg lagde taco.
Det var en koselig kjøkkenkveld med gutta og jenta vår.

IMG_4463-1 kopi
*Barn er naturens mest verdifulle produkt*

IMG_4467
Så ble det tid til kortspill. *Gris* og *10 stikk*
* Barn trenger forbilder mer enn kritikk.*
IMG_4474

Jeg blir glad og varm om hjertet når jeg ser på barna og barnebarna våre.
Og er så takknemlig for at vi får være sammen med alle så ofte. Denne
6 årige friskusen, kommer med mang ei røverhistorie…… I kveld viste han
  morfar hvordan man danser *fruedansen*!* Det er dansen en danser når en gifter seg*!
*Og da har mannen ei rose i munnen*!! (O: Hmmmmmm ( Det visste iallefall ikke mormora  hans) (O:
IMG_4479

Gromgutten akte rett i en murvegg i jula. Det resulterte i noen solide skrubbsår
i ansiktet og ei utslått tann…Da mormora hans hørte om det…..Gråtefjes
* Det er trollungane ein blir mest glad i*
IMG_4478-1 kopi
Takk for en strålende kveld i går, store og små.
Da sjakkgutten sovnet,
satt mannen min, jenta vår og jeg og koste oss med marsvinene og planla feriereisemål.
Jenta vår er jo veldig smart og kreativ….Så om et eller to år, skal vi gjøre hennes drøm virkelig (O:

Og om litt er kaffen klar….!!!!
Ha ei fin uke til dere som stikker innomSolLer så jeg ruller

5 kommentarer:

Bente sa...

Jeg blir varm om hjertet av å lese teksten og se bildene dine. Jeg tenker at sånn skal man ha det hos bestemor og bestefar :-)
God søndag!

EllenSand sa...

Så heldige barn som har slike flotte besteforeldre. Tenker de koser seg hos dere.
Ellen :)

Anne sa...

Kjære deg !
Håper du har hatt en fin start på det nye året og at dette året vil bringe deg masse glede !!
Jeg må bare takke for de gode ordene du alltid gir meg..
Det er så nydelig og lese og se bildene du viser..
vi har så uendelig mye å være takknemlige for og barn og barnebarn,ja det er selve livet !
God klem fra meg

Anonym sa...

verdens beste unger :)
fulle av liv og aldri et kjedelig sekund. ;)

silje

Turid sa...

Nydelig innlegg!
Så flotte bilder av barn som viser ekte glede!
Dette ER glede det!

Helgeklem fra Turid!