mandag 24. mai 2010

En sommerdag i 1964.....

♥ ♥I Sandefjord hos tante Olaug og onkel Helmer, husker jeg at jeg falt og slo kneet. Det blødde, og da tok pappa gasbind og isolasjonstape og tapet kneet. Ble så god som ny (O: Tror jeg var ca 4 år.
Bildet har fått litt hard medfart, men jenta er meg og støvlene jeg har på, er små og søte (O: ♥♥

♥ ♥ ♥
Å være barn en sommerdag
det var å sette *Norna 2*.
vår nye racerbåt på vann.
Å se den seile over stag
og vasse ut i gummisko
og redde den i land.

Det var å leke *øde ø*.
og ligge som en Robinson
med hele havet mot sin hud.
Det var å ta en liten rød
Maria Fly-fly i sin hånd
og be den fly til Gud.

Det var med apens klatrekropp
å entre Jensens epletre.
og vise Lilly at man tør.
Det var å ta en smørblomst opp
mot Lillys hake for å se
om hun var glad i smør.

Det var å stikke bær på strå,
for efterpå å rope *Slipp!*
til strået slapp dem , ett for ett.
Det var å være blåbærblå
fra øreflipp til øreflipp
og stønne :*Jeg er mett!*

Det var å se en svales jag,
og være meget, meget rik
som eier av en sukkerert.
Å være barn en sommerdag
var simpelthen å være slik
vi alltid skulle vært!

Andre' Bjerke










3 kommentarer:

Hage foto og natur sa...

Den sommeren husker jeg så godt!
Vi bodde på den gården som lå ca 500m nedenfor hovedgården til tante og onkel.
Jeg hadde kommet en uke tidligre, mener du kom med mor og far med tog.
Karin var også der den sommeren.
På låven stod det så mange ting vi fikk leke med, husker godt den gamle barnevogna vi lånte.
Lærte bl.a. å tynne gulrøtter.
Jeg kunne skrive side opp og side fra den ferien.
Herlig bilde av to glade barn!
Ha en fin ny uke!
Klem fra Jorunn

Silje sa...

det er så koselig å lese om gamle minner fra dere var små. ;) og se på bildene som har overlevd siden den gangen. :)

koselig bilde og koselig dikt.

og to herlige trollunger nederst ;)

Anonym sa...

Moro med gamle bilder, og historiene til :o)

***

Flott bilde av to godunger :o)

Klem Kaja