tirsdag 18. mai 2010

Fra dagen i går....

Prinsessen!!! Klar for en lang og tradisjonell dag (O:

Silje og Kaja i sine ringeriksbunader, som de er så stolte av ,og flotte i. Det er min kusine Anne Karin og hennes venninne Grete, som har brodert og montert i tur og orden..Er dere evig takknemlig (O: (O: Selv har jeg ringeriksdrakt, som en engang arbeidskollega, Liv Pettersen, broderte og monterte for meg. I fjor klarte jeg det kunststykke å få sydd INN vesten. Den skal straks syes ut igjen..Gjett hvorfor....

Mens vi venter på nydelige Rebekka, som også dette året skal bære skiltet som markerer 5 klasse, kan Isak Elias og jeg kose litt og snakke litt sammen....


Colin viser mammaen sin en ballong som reiser opp mot himmelen. Denne karen ser ALT, kommenterer ALT og rekker ALT (O: Herlige deg, Colin..

Kristoffer er med og lager fin musikk i parken..Stolte meg (O:

Solstrålene i Slettåkerveien koser seg på nasjonaldagen. Rebekka er ei morsom jente. Hun var så forventningsfull da hun våknet i dag , og lo litt da Johnny som ALLTID satte på vinylplate med korpsmusikk (O: Sånn er det i dette huset (O:
(Naboens uthus i bakgrunnen..Nydelig!)

Etter barnetog, besøk i parken, lek på skolen og alskens, satte vi kursen for grilling og kos på terrassen i *mormor-huset* Denne karen er det mest behagelige vesen på jord. Han smiler til alle, er tålmodig og glad. Han smiler seg gjennom dagen, og jeg har aldri sett noe annet humør hos denne karen. Isak har begynt å lage mange grimaser, og får så mye positivt tilbake for sin væremåte. Dette er virkelig en livsnyter. Verdens blideste, tror jeg.

Disse skoene i str 29, har gått utrolig mange skritt i dag. Colin er ikke noe gamlehjem, han er en kjapp liten gutt. Kjapp i føttene, kjapp i hodet og kjapp i replikken. Det er ikke en ting han ikke lurer på, men spør du han om noe, får du alltid et godt svar!

Og en glad- gutt er han også. Og god som gull. Da det striregnet 16 mai, og jeg håpet på sol dagen etter, mente Colin at: Regnet bruker seg opp i dag, så det blir sol i mårra! Og slik ble det (O:

Takk for en kjempefin dag!!!(O: (O:

5 kommentarer:

Hage foto og natur sa...

HEI!
Så fine dere er alle sammen i bunader og finstas!
Det ble en lang dag for dere alle ser jeg, med aktiviter og masse kos!:)
Jeg har så mange gode minner fra 17.Mai feiring på Ringerike.
Håper vi treffes snart!
klem fra Jorunn

Hage foto og natur sa...

Smekk på fingen til meg selv!
Mener aktiviteter!

Silje sa...

flotte bilder av flotte mennesker ;) ja bunad hører med på 17.mai! :) veldig glad i bunaden min.

det var en kjempefin dag med alt som hører med av barnetog, is, pølser, ballonger, god mat, godt selskap, osv... :)

takk for en super feiring sammen med dere!

Unknown sa...

hei! det ser ut at dere har hatt en trivelig 17 mai ja.han vesle isak blir så lik onklen sin, kenneth!gode gutter og jenter du har mai liss!koselige bilder.
klem fra toten

Anonym sa...

Takk for en kjempe koselig 17.mai sammen med dere alle...
U r the greatest...

Klem K & co