lørdag 27. desember 2008

Julebesøk til mor!


Da jeg kom
hadde mor nettopp våknet
fra en god Tornerose-søvn.
Fru Hansen? Det har kommet besøk.
Å, er det deg, det var koselig.
Det var datteren som var
kommet på besøk.
Hvordan har du det mor?
Det var tydelig at hun var fornøyd.
Vi har det så godt her, god mat
og hyggelig betjening.
Jeg ser at dere har en koselig
julestemning her.
Mens vi pratet, så forstod jeg at hun
liksom 'seilet' vekk fra meg.
Hun begynte nå og snakke om
barndommen sin, og ting som
var lenge før min tid.
Jeg satt lenge og hørte henne
fortelle,plutselig sa hun:
*Hvor er jeg?*
Det var et lysglimt i hennes sinn.
*Du er på hjemmet nå, mor*
Hun så på meg lenge, det var liksom
slik det skulle være. Å ja!
*Da må du ha en riktig god jul mor*
Per Westbø
*Et dikt som jeg fant i lokalavisen i dag..*

1 kommentar:

Anonym sa...

hei mai liss!
tusen takk for julegaver .ser du har vært hos mora de. erna og jeg var en snartur innom henne på lille julaften med pakke. det var ei stund siden jeg hadde sett henne,det var fint hun kan få være der litt nå.Håper dere har det bra.erna er hos oss noen dager nå.klem fra toten