fredag 23. januar 2009

Arveprinsessen fylte 5 år onsdag 21 januar....

..og i den anledning kom jeg over en videosnut på nettet, av den lille familiens tur til Svalbard.

Foreldrene og de tre barna satt ute og spiste, og da de skulle drikke, hevet de de fargete Ikea-krusene og skålte med hverandre. (O: Kronprinsen retter muntert på Marius, og forklarer at han ikke må sette koppen rett fra seg etter å ha drukket. Han skulle først drikke, så holde koppen litt framfor seg, og så sette den fra seg på bordet. Kronprinsessen fortsetter å lære barna kongelig etikette, og forteller at koppen ikke skal holdes over nesehøyde. Kronprinsen forklarer barna at koppen egentlig skal være ved tredje knapp, men at han synes det er litt for lavt.

Det yndige bursdagsbarnet syntes nok egentlig at det ble nok med koppemaset, for hun løfter koppen sin, på 5 åringers vis, over hodet og sier : * Jeg synes dette går fint, jeg* (O:



Da jeg hørte replikken hennes, lo jeg godt for meg selv og tenkte at den lille prinsessen er akkurat som alle andre 5 åringer....


Hadde forresten aldri trodd jeg skullle skrive noe om de kongelige på bloggen min, men nå vet jeg bedre (O: Denne var rett og slett så herlig, at jeg ikke kunne dy meg..

2 kommentarer:

Hage foto og natur sa...

Enig!
Et riktig sjarmtroll er hun.
Å , som jeg er stolt av kongehuset. Var inne i Oslo på den store dagen da Kronprinsessen og Prinsen giftet seg.
klem fra jorunn:D)

Anonym sa...

Hei!Takk for sist.jeg har så vidt begynt på boken. det var et koselig innslag om de kongelige.jeg syntes det er en flott familie.
her snør vi snart bort,arne freser
nesten uavbrutt.
det har vel kommet litt hos dere også?hils rebekka fra meg,
klem fra toten