mandag 19. januar 2009

Fra en barndom...

Jeg husker søndagene og mitt favoritt-program. Fra slutten på 60 årene, tidlig i 70- årene, dyreprogrammet Daktari. Tror ikke jeg har endret meg så mye mht til interesse for disse programmene, for nå ser jeg nesten hver kveld på Animal Planet (O:
Og så nydelige Lassie da.Jeg forgudet den kloke hunden. Da jeg var 15 år, fikk jeg en collie av foreldrene mine. Han het Janeiro, og var vakker og klok, slik Lassie skal være (O:
Jeg var ikke såå begeistet for Kanutten, Syntes egentlig at de to var to tullebukker, som jeg ikke forstod så mye av ærendet til (O: Så vel på fordi det ikke var noen alternativer (O:
På tokt med Mathilde var ganske morsomt. Jeg husker jeg lurte lenge på hva ordet *tokt* betydde. Tror jeg fant det ut selv, etter å ha fulgt programmet ei stund..Jeg likte så godt sangene, husker jeg. Musikken var gla'musikk (O:

Jeg var selvsagt Flipper-fan også. Jeg tenker fortsatt på å svømme sammen med delfiner, etter denne fine serien som jeg fulgte som barn. (O:

Serien om Skippy og Sonny, fulgte jeg også slavisk. Husker jeg ønsket meg en kenguru, som var som Skippy. Hun kunne møte meg på skolen og være med overalt..(O: Iallefall var det koselige serier om dyr og barn.
Jeg husker også Vi på Saltkråkan, Pippi langstrømpe og Emil, som fortsatt er innom tv-kanalene. Herlige serier, som gir god følelse å tenke tilbake på. Husker at på lørdagen vanket det en knøttliten pose med potetgull og en knøttliten flaske med Donald brus. Det var julekveld og 17.mai på en gang det (O: Hyggelige barndomsminner for meg iallefall.

Televimsen husker jeg som noe av det første jeg så på tv. Han hadde morsom stemme og sa mange ting jeg ikke forstod, men han var artig likevel.
Oppe på tv stua, har jeg en stein- figur av Televimsen. Husker den fra barndomsheimen. Alle hjem med respekt for seg selv, hadde Televimsen figur og *negerdame* på veggen..(O:





1 kommentar:

Hage foto og natur sa...

Så artig med litt Nostalgi:)
Jeg husker Godt Daktari , Skippi og Flipper. Den gang hadde vi den ene kanalen.
Janeiro har en stor plass i mitt hjerte ,Mamma elsket han også,jeg har noen bilder av han, glemmer ikke hvor glad han var hver gang vi kom til Labro.
Det står litt stille på bloggen min for tiden.
Klem fra Jorunn:)