søndag 28. juni 2009

Ingenting er som en lørdag på Karl Johan...

Opp langs Karl Johan syder og koker det hele sommeren. Det er så koselig å rusle opp og ned denne gaten. Det er mangt og mye å se på...I dag dro gemalen og jeg på *koseossiroogmak-tur* til Tigerstaden..

Rett og slett bare herlig å være med å farge byens gatemaleri....Ble så varm i kjolen at jeg måtte åpne shoppinglommeboka (O:

På Youngstorget var det minnestund for Michael Jackson. Det var massevis av fans der, og noen var tilogmed litt mer fans enn andre. Gulldressen tilhører ikke meg, bare for å si det (O: Har alltid likt Kongen av Pop, og syntes det ver veldig trist å høre nyheten om hans tidlige død. Jeg har vokst opp med hans musikk, og da jeg var 10,11 år syntes jeg han var bare nydelig. I alle butikkene spilte de musikken hans hele lørdagen.
Middag på Fridays i ro og mak.Måtte nytes innendørs, fordi ute var det skikkelig tropevarme(O:
Det ble opptil flere steder å hvile bena, og samtidig nyte øl og kald hvitvin. Da satt vi ute og kikket på livet, som det er veldig mye av i Oslo (O:

Det skjer alltid mye her. I dag var det også gayparade. Det var som 17 mai, på Karl Johan. Veldig mange mennesker både i paraden, og som bivånet altet. Musikken på full guffe skapte liv og røre. Bare morsomt, og veldig mange coole kreasjoner....

Guttene med røde og hvite støvletter fortjener spalteplass. De var bare helt rå (O:

Og musikk er det overalt. En gjeng indianere sørget for skikkelig indianer/stamme musikk. Veldig fint å høre på. Og ikke minst, flott å se på.

Et rumensk par prøvde så godt de kunne...Joda....

Og har du selvtillit nok, er det bare å kle seg litt originalt å klemme i vei...(O:

I Folketeaterpassasjen pynter denne skulpturen av Kate Moss opp. Marc Quinn's verk er kanskje god kunst, men vet ikke helt om jeg likte å få skrevet hennes rett i fanget......
Men det er ikke så farlig. Jeg skal ta flere turer til Karl Johan i sommer, med og uten gemal og venner (O: Jeg elsker sommer- Oslo....







3 kommentarer:

Anonym sa...

Du er jammen meg flink å kommentere og dokumentere :o)

Ser ut som dere har hatt en hyggelig tur i tigerstaden.. Men du glemte å dokumentere at gemalen var med... var han det? haha

Klem fra oss på Kjelsås, som varmen har slått helt luften ut av.. puh..

Anonym sa...

Jeg mente dokumentere med bilde ;o)))) hehe

Hage foto og natur sa...

Det var jammen aktivitet i byen denne helgen!
Hadde du ikke sagt det, ville jeg anta det var Johnny i gulldressen;)
***
Gleder meg til å gjeste Aker brygge en kveld:D)***
Gratulerer med ny topp og shorts, riktig kledlig, du ser ut som en tenåring.
klem fra Jorunn