tirsdag 23. juni 2009

Junikveld

Vi sitter i slørblå junikveld
og svaler oss ute på trammen
Og alt vi ser på har dobbelt liv
fordi vi sanser det sammen.

Se -skogsjøen ligger og skinner rødt
av sunkne solefalls-riker
Og blankt som en ting av gammelt sølv
er skriket som lomen skriker.

Og heggen ved grinda brenner så stilt
av nykveikte blomsterkvaster
Nå skjelver de kvitt i et pust av vind
-det er som om noe haster...

-Å, flytt deg nærmere inn til meg
her på kjøkken trammen!
Det er så svinnende kort den stund
vi mennesker er sammen.

Hans Børli



2 kommentarer:

Hage foto og natur sa...

Så koselig dere har det på trammen!
Husker du hvor godt det var å sitte på trammen i Åsa for en lang prat?
Alltid var det noen der å sitte sammen med:)
Ha en nydelig helg.
Klem fra Jorunn

Anonym sa...

Hadde det ikke vært så seint på kvelden og egentlig sengetid, hadde jeg slått på trå`n og spurt om jeg kunne ta meg en tur så vi hadde fått tatt oss en prat på kjøkkentrammen Mai Liss. Du er så flink både med bilder og kommentarer, og diktet til Børli ble jeg litt rørt av jeg............
Nattaklem fra Eva